Gå direkt till innehåll

Ämnen: PR, kommunikation

Rädda Barnen lanserar ny webbplats

Rädda Barnen lanserar ny webbplats

Nya räddabarnen.se förenar organisationens alla målgrupper, den är kopplad till sociala medier och integrerar lokalföreningarnas cirka 200 undersajter.

Tänd en egen stjärna för utsatta barn

Tänd en egen stjärna för utsatta barn

Idag lanserar Rädda Barnen sin julkampanj ”Tänd en stjärna”. Detta är Rädda Barnens första virtuella kampanj som också kommer att stödjas av traditionell reklam i TV, bio och print. ”Tänd en stjärna” bygger på grundidén att vi tillsammans, allmänheten som företag, små som stora, ensam eller i grupp, kan tända en stjärna som symboliserar en bättre framtid för våra barn.

Tidningen Barn i ny tappning

Tidningen Barn i ny tappning

Rädda Barnens medlemstidning och Sveriges största barnrättsmagasin satsar på ny form. Chefredaktör Sophie Arnö och Art Director Pompe Hedengren har tillsammans med tidningens skribenter och fotografer arbetat för att tidningen Barn ska bli ännu bättre.

Rädda Barnen kämpar för barns rättigheter - i Sverige och i världen.

Rädda Barnen är en politiskt och religiöst obunden folkrörelse som kämpar för barns rättigheter. Med barnkonventionen som grund arbetar vi för att barn ska få det bättre och för att barns rättigheter ska respekteras. Vi väcker opinion och stöder barn i utsatta situationer – i Sverige och i världen. Vi arbetar för de barn som har det svårast. Barn som utsätts för våld och övergrepp, inte får gå i skola, saknar stöd från föräldrar och andra vuxna, lever i fattigdom eller i krig och katastrofer. Internationella Rädda Barnen är en av världens största barnrättsorganisationer med verksamhet i över 120 länder.

Vår vision är en värld där barnkonventionen är förverkligad och alla barns rättigheter tillgodosedda. Det är en värld

-som respekterar och värdesätter varje barn.
-som lyssnar till – och lär av – barn
-som ger varje barn framtidstro och möjligheter.