Informationen på denna sida är avsedd för journalister, press och media.Klicka ja för att komma till nyhetsrummet. Klickar du nej kommer du tillbaka till mynewsdesk.com.
Barn idrottar främst för att ha roligt. Rädda Barnen har låtit göra två Sifo-undersökningar om barn- och ungdomsidrotten, med fokus på selektering för att vinna – så kallad toppning. Hela 85 procent av barnen i åldern 10-15 år säger att de vill ha kul när de idrottar, medan bara 3 procent säger att det är viktigt att vinna.
Design för barns rättigheter Rädda Barnen och J DAUPHIN släpper tillsammans exklusivt örhänget ”State of mind”. J DAUPHIN är erkänd som ett av Sveriges främsta accessoar- och smyckesmärke för den lite kaxigare smyckesbäraren och designar smycken med en blandning av traditionellt hantverk, bra material och en massa "rock n roll" attityd.
Varje år dör cirka sju miljoner barn innan de fyllt fem år. Hälften av dem blir inte ens en månad gamla. 250 kronor räcker till klädpaket åt fyra nyfödda barn, så att de kan hålla värmen. I kampen för barns rättigheter har vi tagit fram flera meningsfulla gåvor, som både löser julklappsproblem och ger tusentals barn en bättre framtid. Julklappar som värmer på riktigt.
När du väljer att skapa ett konto och följa ett nyhetsrum kommer dina personuppgifter behandlas av oss och av ägaren av nyhetsrummet för att du ska kunna motta nyheter och uppdateringar enligt dina bevakningsinställningar.
För att läsa mer om detta, var vänlig läs vår Integritetspolicy för Användare vilket berör vår behandling av dina personuppgifter, och Integritetspolicy för Contacts som berör behandlingen av dina personuppgifter från ägaren av nyhetsrummet du följer.
Vänligen notera att våra Användarvillkor gäller alla våra tjänster.
Du kan dra tillbaka ditt samtycke när som helst genom att avregistrera dig eller genom att ta bort ditt konto.
Mejl skickat till __email__. Klicka på länken i mejlet för att följa Rädda Barnen.